Warunki kupna i sprzedaży
OGÓLNE WARUNKI KUPNA I
SPRZEDAŻY FIRMY Zave Energy Poland
Zave Energy Poland (NIP 5213967295, adres kontaktowy: ul. Cybernetyki 10, 02-677 Warszawa, Polska) (zwany dalej „Sprzedajcym“) to podmiot
gospodarczy działający na stronie internetowej zave.pl i w sklepie internetowy www.zave.pl (dalej „sklep
internetowy”).
Sprzedajcy prezentuje w
sklepie internetowym urządzenia grzewcze, wentylacyjne i klimatyzacyjne (np.
powietrzne pompy ciepła, pompy ciepła powietrze- woda, gruntowe pompy ciepła,
klimatyzatory) oraz akcesoria i związane z nimi usługi instalacyjne. Poniższe
ogólne warunki kupna i sprzedaży (zwane dalej „warunkami sprzedaży”)
mają zastosowanie do każdego zamówienia i zakupu Kupującego (zwanego
dalej „Kupującym”) w sklepie internetowym, pod warunkiem, że pisemna
umowa zawarta między Sprzedawcą, a Kupującym nie świadczy inaczej.
Zgodnie z warunkami
sprzedaży kupującym może być każda osoba fizyczna. Jeżeli Kupujący jest osobą
fizyczną dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jego działalnością
gospodarczą lub zawodową, to Kupującego uważa się za konsumenta w rozumieniu
mającego zastosowanie prawa konsumenckiego (dalej „konsument”).
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I
KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1.1. Wszelkie prawa
własności intelektualnej do Sklepu Internetowego, w tym prawa autorskie,
prawa do nazwy, domeny internetowej, a także do grafik, wzorów formularzy,
zamieszczonych logotypów (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na
Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to
prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedajcego,
a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony
i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedajcego wyrażoną na piśmie.
1.2. Sprzedajcy
stosuje plikI "cookies", które podczas korzystania przez Klientów ze
Strony Internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedajcego na urządzeniu
Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie
Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach Klientów, dopasowanie treści
reklamowych i analizę korzystania przez Klientów ze strony internetowej Sprzedajcego.
Mechanizm ten nie wpływa na urządzenie Klienta w negatywny sposób oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w oprogramowaniu na nim zainstalowanym.
Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej
swojego urządzenia. Sprzedajcy wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak
spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej
Sklepu.
1.3. W celu korzystania z
usług oraz/lub złożenia zamówienia za pośrednictwem platformy Strony
Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta
poczty elektronicznej.
1.4.
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym
oraz wykorzystywanie Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych
świadczonych przez Sprzedajcego, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi
obyczajami lub naruszającym dobra osobiste osób trzecich.
1.5.
Sprzedajcy oświadcza, iż publiczny charakter sieci internetowej
i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się
wiązać z zagrożeniem wykorzystania danych Klientów przez osoby
nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne,
które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni
stosować programy antywirusowe chroniące dane użytkownika korzystającego z
internetu. Sprzedajcy nigdy nie zwróci się do Klienta z prośbą
o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie hasła.
1.6.
Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu
Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby
interes Sprzedajcego, tj. działalności reklamowej innego przedsiębiorcy lub
produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych
z działalnością Sprzedajcego; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
2. ZAMÓWIENIA
2.1. Informacje zawarte
na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedajcego
w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do
składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
2.2.
Sklep Internetowy udostępnia Sprzedającemu możliwość zdalnej prezentacji jego produktów
oraz zaproszenie Użytkowników do złożenia zapytania dotyczącego zawarcia Umowy
Sprzedaży Towarów („zamówienie”).
2.3.
Klient może składać zamówienia na Stronie Internetowej Sklepu przez 7 dni
w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2.4.
Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu,
kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie
Towaru do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DODAJ DO
KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej
Sklepu.
2.5 W celu korzystania ze
sklepu internetowego Sprzedajcego Kupujący powinien posiadać:
a) dostęp do Internetu
b) aktualną wersję
obsługiwanej przeglądarki (Opera, Chrome, Firefox, Edge, Brave, Safari, lub
inną)
c) aktualną wersję
oprogramowania anty-wirusowego.
Jeśli Kupujący potrzebuje
dodatkowych informacji lub pomocy (np. konsultacji dotyczących instalacji,
kompatybilności z innymi urządzeniami, aktywacji niektórych funkcji itp.), może
skontaktować się ze Sprzedawcą wysyłając wiadomość e-mail na adres
kontakt@zave.pl , dzwoniąc pod numer +48732123393, lub za
pośrednictwem internetowego kanału obsługi klienta sklepu internetowego.
2.6. Zapoznając się z
niniejszymi warunkami sprzedaży w sklepie internetowym oraz poprzez kliknięcie
przycisku „Przeczytałem i zgadzam się z warunkami” Kupujący potwierdza, że
zgadza się z warunkami sprzedaży obowiązującymi przy zakupie dokonywanym na
podstawie danego zamówienia. Umowa wchodzi w życie z chwilą wpływu należności
na rachunek bankowy sklepu internetowego.
2.7. Administratorem
danych osobowych podanych przez Kupującego jest Sprzedający. Sprzedający
informuje, że przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której
stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie
osoby, której dane dotyczą. przed zawarciem umowy oraz do realizacji obowiązków
prawnych ciążących na Sprzedawcy. Sprzedający będzie przetwarzał dane osobowe
Kupującego (lub osoby/osób reprezentujących Kupującego) w celu realizacji
zamówienia, w tym do rozliczenia transakcji, dostawy towaru oraz realizacji
obowiązków podatkowych. Podanie danych jest dobrowolne, ale jest to warunkiem
zawarcia umowy. Podane dane mogą być przekazywane innym podmiotom
zaangażowanym w realizacje umowy oraz wykonanie obowiązków prawnych ciążących
na administratorze danych, w tym: firmom kurierskim, pocztowym, bankom, biurom
księgowym i innym. Podane dane nie będą wykorzystywane do marketingu
bezpośredniego lub profilowania. Dane osobowe będą przetwarzane do końca okresu
przedawnienia roszczeń Kupującego, Sprzedawcy oraz zobowiązań podatkowych.
Osoba, której dane
dotyczą ma prawo dostępu do dotyczących go danych, prawo do żądania by dane
zostały poprawione, usunięte albo by ich przetwarzanie było ograniczone (chyba,
że stoi temu na przeszkodzie prawo lub słuszny interes Sprzedającego), prawo do
sprzeciwu wobec przetwarzania jego/jej danych, prawo do zażądania przeniesienia
przetwarzanych danych dostarczonych, prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorczego, w przypadku uznania, że naruszono prawa przyznane przez przepisy o
ochronę danych.
2.8. Zgodnie z
postanowieniem polskiego kodeksu cywilnego i warunkami sklepu internetowego,
umowa między sprzedającym, a kupującym zostaje zawarta, gdy sprzedający
potwierdzi przyjęcie zamówienia kupującego oraz zamówienie zostanie opłacone
przez kupującego. Ponadto warunki sklepu internetowego oznaczają, że sprzedający
jest zobowiązany do powiadomienia kupującego o akceptacji lub odrzuceniu
zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej w ciągu 2 dni roboczych.
W związku z powyższym
dodatkowa umowa nie jest obowiązkowa, ponieważ umowa jest zawierana faktycznie,
gdy zamówienie zostanie opłacone przez kupującego. Umowa zawiera wszelkie
postanowienia oraz warunki sklepu internetowego, wszelkie kwestie które nie
zostały zawarte w regulaminie sklepu internetowego reuglowane są przez kodeks
cywilny.
Dodatkowa umowa nie jest wymagana dla transakcji między sprzedawcą a kupującym
pompy ciepla.
Ponadto faktura VAT jest jedynie dokumentem rachunkowym i nie stanowi potwierdzenia
istnienia umowy między stronami zawierającymi konkretne zlecenie.
Potwierdzeniem zawarcia umowy kupna i sprzedaży jest opłacenie faktury VAT
przez kupującego.
2.9 Sprzedający
potwierdzi zamówienie jedynie w przypadku, gdy kupujący opłaci zamówienie w
całości (100% kwoty widniejącej na fakturze VAT), chyba, że strony postanowiły
inaczej.
2.10 W przypadku, gdy
Sprzedający odrzuci zamówienie Kupującego, to wpłata dokonana przez Kupującego
zostanie zwrócona za pośrednictwem odpowiedniego operatora płatności, o którym mowa
w punkcie 5.2 w terminie do 3 dni roboczych od momentu powiadomienia Kupującego
o odrzuceniu zamówienia. Powiadomienie o odrzuceniu zamówienia zostanie
przekazane drogą eletktroniczną (email).
3. WYMIANA TOWARU
3.1. Sprzedający
zastrzega sobie prawo do zaoferowania zmiany w zamówieniu kupującego z powodu
ograniczonej dostępności towaru lub jego odrzucenia. Sprzedający powiadomi kupującego
o wszelkich zmianach przed realizacją zamówienia kupującego. Kupujący jest
zobowiązany do potwierdzenia lub odrzucenia zmian pocztą elektroniczną w ciągu
dwóch dni roboczych od otrzymania powiadomienia od sprzedającego. Jeżeli kupujący
nie dopełni tego obowiązku, sprzedający ma prawo odstąpić od umowy i nie
zrealizować złożonego zamówienia, a płatność doknaną przez klienta zwrócić w
ciągu trzech dni roboczych.
4. CENY TOWARÓW
4.1. Ceny podane są przy
prezentowanych towarach dostępnych w sklepie internetowym. Sprzedający
zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów w przypadku zmian kursów walut,
opłat bankowych, kosztu zakupu towaru lub robocizny, a także w związku z
działaniami rządowymi oraz z innych przyczyn niezależnych od sprzedawcy. Jakakolwiek
zmiana ceny nie wpływa na zamówienia już dokonane które zostały przez sprzedającego
zaakceptowane, a przez klienta opłacone.
4.2. Ceny przy
prezentowanych towarach zawierają podatek VAT.
4.3. O ile w prezentacji
towaru nie określono inaczej, ceny nie obejmują kosztów dostawy, rozładunku,
montażu lub magazynowania towaru ani, lub innych opłat związanych z towarem,
koszty te ponosi Kupujący.
5. PŁATNOŚCI
5.1. Płatność
za zamówiony towar następuje w formie 100% przedpłaty, niezależnie od wybranej
przez Kupującego formy płatności. Płatności dokonywane są w Polskich złotych.
5.2. Klient może wybrać
następujące formy płatności za zamówione Towary:
a) przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności
przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy z
siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie
po przesłaniu Klientowi przez Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia zamówienia
oraz po otrzymaniu przez Sprzedającego informacji z systemu PayPro o dokonaniu
płatności przez Klienta)
b) kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard
Electronic), płatność obsługiwana przez firmę PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy z
siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie
po zakończeniu przez Klienta procesu składania zamówienia w Sklepie
Internetowym oraz po otrzymaniu od PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy informacji o
pozytywnym zakończeniu przeprowadzonej płatności).
5.3. W przypadku wyboru
płatności o jakiej mowa w punkcie 5.2, klient po złożeniu zamówienia zostanie
przekierowany na stronę internetową operatora płatności, którego wybrał w toku
składania zamówienia, gdzie powinien dokonać niezwłocznie płatności.
6. WARUNKI DOSTARCZENIA
6.1. Standardowo towary
dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej , a dostawa
odbywa się zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w Rzeczypospolitej
Polskiej. Czas dostawy to 2 – 5 dni roboczych. Dostawy poza terytorium
Rzeczypospolitej Polski odbywają się tylko po uzgodnieniu z klientem.
6.2. Jeśli Kupujący oczekuje
przyspieszonej dostawy, Kupujący ponosi koszty związane z przyspieszoną dostawą
(dostawa ekspresowa i inne usługi). W pozostałych przypadkach koszty dostawy
ponosi strona zobowiązana do dokonania takiej płatności w sklepie internetowym.
Jeśli koszty związane z dostawą ponosi Kupujący, odpowiednia cena jest również
wskazana w zamówieniu towaru.
6.3. Sprzedający
samodzielnie decyduje, w jaki sposób najlepiej będzie dostarczyć towar.
6.4. Gdy towar jest
gotowy do wysyłki, Sprzedający wysyła Kupującemu pisemne powiadomienie
(e-mailem lub SMS-em), wskazując przewidywany czas dostawy towaru. Sprzedający
jest zobowiązany do dostarczenia towaru w terminie 2 - 5 dni roboczych po
przesłaniu Kupującemu zawiadomienia o spodziewanej dostawie towaru, a Kupujący
jest zobowiązany do niezwłocznego odbioru towaru.
6.5. Ryzyko przypadkowej utraty i/lub uszkodzenia towaru oraz inne związane z tym ryzyko przechodzi na Kupującego z chwilą wydania towaru (doręczenia). Jeżeli Sprzedający nie jest w stanie dostarczyć towaru z przyczyn leżących po stronie Kupującego, ryzyko przypadkowej utraty i/lub uszkodzenia towaru oraz inne związane z tym ryzyko przechodzi na Kupującego z chwilą, gdy Sprzedający wypełnił należycie swoje zobowiązanie dostarczenia towaru Kupującemu.
6.6. W przypadku
nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu
zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie
próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie
obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu
Internetowego przez Dostawcę, Sprzedający skontaktuje się z Klientem drogą
elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt
Dostawy.
6.7. Kupujący zobowiązany
jest do dokładnego sprawdzenia towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu i
sprawdzenia, czy żadne części nie są uszkodzone i czy wszystko odpowiadają
zamówieniu. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki kupujący
ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego
protokołu. Kupujący odnotowuje na piśmie wszelkie wady wskazujące na
uszkodzenie towaru w trakcie dostawy, a także inne widoczne rozbieżności, które
kupujący zauważył lub powinien był zauważyć przy odbiorze towaru oraz
niezwłocznie powiadomi o tym fakcie sprzedawcę. W przypadku innych wad lub
niezgodności, kupujący ma prawo do składania reklamacji tylko wtedy, gdy takie
reklamacje zostaną przesłane sprzedającemu na piśmie (pocztą elektroniczną) w
terminie trzydziestu (30) dni od otrzymania towaru. Sprzedający odpowie na złożoną reklamację w przeciągu 14 dni. W przypadku naruszenia
przez kupującego któregokolwiek z postanowień punktu 6.7, sprzedający ma prawo
odmówić przyjęcia roszczeń kupującego zwiazanych z towarem lub jego dostawą.
6.8. Z zastrzeżeniem z punktu
nr 9. zamówione przez Kupującego towary podlegają zwrotowi lub wymianie w ciągu
14 dni zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta. Kupujący który wyraził
chęć odstąpienia od umowy zakupu towaru musi o tym poinformować sprzedawcę
niezwłocznie drogą elektroniczną (kontakt@zave.pl)."
7. ODMOWA PRZYJĘCIA
TOWARU PRZEZ KUPUJĄCEGO
7.1. Jeżeli kupujący nie
odbierze dostarczonego towaru w terminie określonym przez Sprzedającego, kupujący
ponosi wszelkie koszty związane z dostawą (w tym nieprzewidziane koszty
magazynowania dostarczonego towaru).
7.2. Jeżeli kupujący
zwleka z odbiorem towaru o więcej niż trzydzieści (30) dni od momentu, gdy
sprzedający powiadomił kupującego o przybyciu towaru, sprzedający ma prawo do
odstąpienia od umowy w całości lub w części, zawiadamiając o tym kupującego
(drogą elektroczniną) i domagając się odszkodowania za straty poniesione z
powodu naruszenia umowy przez kupującego, tj. nie odebrania przesyłki.
8. PRAWO WŁASNOŚCI
8.1. Własność towaru
przechodzi na kupującego po całkowitym zapłaceniu za towar i dokonaniu
wszelkich związanych z tym płatności na rzecz sprzedającego.
8.2. Przed przeniesieniem
własności kupujący nie jest uprawniony do składania przyrzeczeń ani zastawów na
towarach sprzedawcy, a takie przyrzeczenia lub zastawy nie są dla sprzedającego
wiążące.
9. GWARANCJA
9.1. Sprzedajcy udziela
na zakupiony towar gwarancji obowiązującej wyłącznie na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej.
9.2. Gwarancji na wady
towarów i materiałów, które nie są spowodowane normalnym zużyciem lub
zaniedbaniem ze strony Kupującego, można dochodzić wyłącznie zgodnie z
procedurą wskazan w 9.2.1. i 9.2.2.
9.2.1. Pełna gwarancja:
obowiązuje na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, towary zakupione wraz z usługą
montażu świadczoną przez sprzedawcę objęte są pełną gwarancją. Aby skorzystać z
gwarancji, kupujący musi w okresie gwarancyjnym powiadomić sprzedawcę o wadzie
i podać dokładny opis wady. Powiadomienie musi zostać przekazane drogą
elektroniczną (email). W przypadku pełnej gwarancji sprzedajcy ponosi koszty
związane z usunięciem usterek i transportem towaru do sprzedajcego lub jego
autoryzowanego partnera serwisowego. Z reklamowanego towaru należy usunąć
wszystkie zbędne wyposażenie.
9.2.2. Ograniczona
gwarancja: ważna na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na wszystkie towary
zakupione od sprzedawcy bez usługi instalacyjnej, ale zainstalowane przez
certyfikowanego instalatora, który posiada następujące dokumenty: zezwolenie na
obsługę stacjonarnych urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych zawierających
fluorowane gazy cieplarniane oraz pomp ciepła, a także certyfikat zawodowy
mechanika chłodniczego co najmniej II stopnia. Ograniczona gwarancja dotyczy
również części zamiennych i akcesoriów zakupionych w sklepie internetowym. Aby
skorzystać z ograniczonej gwarancji, kupujący musi w ciągu 3 (trzech) miesięcy
od zakupu towaru przedłożyć sprzedajcemu protokół instalacji podpisany przez
instalatora zaakceptowanego przez sprzedajcego oraz zlecenie płatnicze
potwierdzające płatność za instalację na adres mailowy kontakt@zave.pl. W
przypadku roszczenia gwarancyjnego kupujący jest zobowiązany w okresie
gwarancyjnym do powiadomienia sprzedawcy o wadzie i dostarczenia dokładnego
opisu wady. W przypadku ograniczonej gwarancji, obowiązek gwarancyjny sprzedajcego
obejmuje wymianę jedynie wadliwego towaru, części zamiennych lub akcesoriów
poprzez dostarczenie nowego produktu(-ów) kupującemu i nie obejmuje żadnych
innych kosztów (np. kosztów wykrycia wady, kosztów transportu, opłaty za
naprawę, instalacji itp.). Ograniczona gwarancja obejmuje maksymalnie dwa (2)
przypadki gwarancyjne (tj. przypadki dotyczące dwóch wad) dla każdego
dokonanego zakupu, a kupującemu nie przysługują żadne dodatkowe roszczenia
gwarancyjne wobec Sprzedajcego po dostarczeniu przez niego nowego elementu
produktu, który zastępuje uszkodzoną część wadliwego towaru.
9.3. Okres gwarancji
wynosi 24 (dwadzieścia cztery) miesiące liczone dnia dostarczenia towaru kupującemu.
9.4. Gwarancja jest ważna
tylko w przypadku, gdy:
9.4.1. towar został
zainstalowany przez sprzedajcego lub przez instalatora zaakceptowanego przez sprzedajcego
(kupujący jest zobowiązany do udowodnienia tego za pomocą certyfikatu
instalacji podpisanego przez odpowiedniego usługodawcę oraz polecenia zapłaty
potwierdzającego płatność za usługi);
9.4.2. towar został
zainstalowany zgodnie z instrukcją instalacji zakładu produkcyjnego. Wszystkie
instrukcje instalacji zostaną udostępnione kupującemu po wysłaniu zapytania na
adres mailowy kontakt@zave.pl;
9.4.3. towar był
regularnie konserwowany przed wystąpieniem wady;
9.4.4. towar był używany
zgodnie z instrukcjami sprzedajcego i instrukcją obsługi producenta;
9.4.5. wada nie jest
wynikiem normalnego zużycia;
9.4.6. wada nie jest
wynikiem działania umyślnego lub zaniedbania kupującego lub osoby trzeciej.
9.5. Kupujący musi
skontaktować się ze sklepem internetowym najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od
wykrycia wady towaru, korzystając z danych kontaktowych: kontakt@zave.pl. W
przypadku naruszenia obowiązków kupującego związanych z obsługą gwarancyjną
sprzedajcy ma prawo do odstąpienia naprawy/wymiany gwarancyjnej.
9.6. Wszystkie wadliwe
towary i/lub ich części po wymianie stają się własnością sprzedajcego. Dlatego
należy je bezzwłocznie zwrócić sprzedajcemu.
9.7. W zakresie
dozwolonym przez obowiązujące prawo sprzedajcy nie ponosi odpowiedzialności za
szkody pośrednie poniesione przez kupującego.
9.8. Jeżeli kupujący w
sposób wyraźny wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy, zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez sklep internetowy, sklep internetowy nie musi
zwracać konsumentowi kosztów przekraczających koszty związane ze zwykłym
sposobem dostawy.
9.9. Gwarancja sprzedajcego
lub producenta oferowana na produkty nie ma zastosowania w następujących
przypadkach:
– siła wyższa. Awarie
spowodowane zjawiskami naturalnymi;
– niewłaściwe
użytkowanie;
– naturalne zużycie
produktów i komponentów;
– instalacja przez
niekwalifikowanej osoby/firmy;
– naprawa, konserwacja
lub unowocześnianie produktu przez osobę nieposiadającą wymaganych kwalifikacji
lub na jej odpowiedzialność;
– nieostrożne lub
niedbałe korzystanie z produktu;
– niemożność zidentyfikowania
pochodzenia produktu (według numeru seryjnego);
– usterki spowodowane
wahaniami napięcia w sieci domowej kupującego.
9.10. Uznaje się, że
coroczny dwukrotny serwis konserwacyjny został przeprowadzony, gdy wszystkie
pola w odpowiedniej sekcji niniejszego załącznika zostały wypełnione, podano
imię i nazwisko technika, imię i nazwisko użytkownika, datę wykonania pracy
oraz obydwie strony złożyły podpisy. Jeżeli przynajmniej jeden z powyższych
warunków nie zostanie spełniony lub klient zrezygnuje z corocznej dwukrotnej
konserwacji urządzenia, gwarancja wygasa.
9.11 W stosunku do kupujących
nie będących konsumentami indywidualnymi strony wyłączają rękojmie.
9.12 W przypadku problemów technicznych z urządzeniami firmy Samsung należy kontaktować się z pomocą techniczną firmy Samsung. Samsung Electronics Polska sp. z o.o. Dział Obsługi Klienta www.samsung.com.pl tel.: 0-801-172-678, fax.: (22) 6074448 adres do korespondencji: 02-676 Warszawa; ul. Postępu 14
Standardowy okres gwarancji dla urządzeń Samsung wynosi:
a) dla urządzeń klimatyzacyjnych — 36 miesięcy od daty montażu i uruchomienia urządzenia klimatyzacyjnego, lecz nie dłużej niż 7 lat od daty produkcji, wyłączając koszty wymiany, transportu oraz inne koszty dodatkowe (czynnik chłodniczy itp.) po okresie 24 miesięcy.
b) dla sprężarek urządzeń klimatyzacyjnych — 60 miesięcy od daty uruchomienia urządzenia klimatyzacyjnego, lecz nie dłużej niż 7 lat od daty produkcji, wyłączając koszty wymiany, transportu oraz inne koszty dodatkowe (czynnik chłodniczy itp.) po okresie 24 miesięcy.
10. SIŁA WYŻSZA
10.1. Sprzedajcy nie
ponosi odpowiedzialności za całkowite lub częściowe niewykonanie swoich
zobowiązań umownych z powodu siły wyższej, takiej jak pożar, powódź, trzęsienie
ziemi, wojna, strajk, zmiany w przepisach prawnych, działania lub zaniechania
ze strony producenta lub przewoźnika, lub jakiekolwiek innych okoliczności
niezależnych od sprzedajcego, których sprzedajcy nie mógł przewidzieć w
momencie zawarcia niniejszej umowy.
W takim przypadku termin
wykonania jego zobowiązania ulega wydłużeniu o okres w którym wyżej wymienione
okoliczności.
10.2. W przypadku
działania siły wyższej sprzedajcy ma obowiązek niezwłocznie powiadomić kupującego
o takich okolicznościach i ich przewidywanym czasie ich trwania, nie później
niż w ciągu 10 dni od ich wystąpienia.
11. PRAWO KONSUMENTA DO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
11.1. Prawa i obowiązki
określone w sekcji 11 dotyczą wyłącznie konsumentów indywidualnych (osoby
fizyczne).
11.2. Konsument ma prawo
do zwrotu zamówionego towaru Sprzedawcy bez podania przyczyny w ciągu czternastu (14)
dni od otrzymania towaru. Konsument jest zobowiązany do przestrzegania
wszystkich przepisów prawa i regulacji mających zastosowanie do korzystania z
towaru w trakcie 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy oraz do utrzymania
towaru w dobrym stanie.
11.3. Korzystając z prawa
do odstąpienia od umowy przewidzianego w niniejszej sekcji, konsument
zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Oświadczenie można wysłać do sprzedajcego na adres: ul. Cybernetyki 10, Warszawa 02-677; oraz na adres e-mail: kontakt@zave.pl.
11.4. Oświadczenie
konsumenta o odstąpieniu od umowy uważa się za ważne, jeżeli Sprzedajcy otrzyma
je w ciągu czternastu (14) dni od wydania towaru. Sprzedajcy niezwłocznie
poinformuje konsumenta o otrzymaniu oświadczenia pocztą elektroniczną.
11.5. W przypadku odstąpienia od umowy konsument jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu sprzedawcy towaru w stanie, w jakim go otrzymał, nie później jednak niż czternaście (14) dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: ul. Cybernetyki 10, Warszawa 02-677. W przypadku, gdy ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy Sprzedajcemu byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedajcemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. Jeżeli konsument nie zwróci towaru lub nie udostępni go w terminie określonym powyżej prawo do zwrotu towaru uważa się za wygasłe.
11.6. Sprzedajcy jest
zobowiązany do zwrotu wszystkich płatności otrzymanych za zakupiony przez
konsumenta towar (w tym kosztów transportu) w terminie siedmiu (7) dni
roboczych od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedajcy
dokonuje zwrotu przewidzianego w niniejszym punkcie przy użyciu takiego samego
sposobu płatności, jakiego użył konsument.
11.7. Bez uszczerbku dla
postanowień powyższego punktu, Sprzedajcy ma prawo odmówić zwrotu pieniędzy do
czasu, gdy konsument zwróci sprzedajcemu zamówiony towar, złoży dowód
potwierdzający odesłanie towaru lub udostępni go zgodnie z postanowieniami
punktu 11.5.
11.8. Zgodnie z
niniejszymi warunkami sprzedaży konsument ponosi wszelkie bezpośrednie koszty
(w tym między innymi koszty przesyłki) związane ze zwrotem towaru dostarczonego
konsumentowi.
11.9. W celu zwrotu towaru należy złożyć wniosek o odstąpienie od zakupu towaru. Wzór takiego wniosku można znaleźć tutaj: wniosek o odstąpienie od zakupu towaru i przesłać go na adres e-mail kontakt@zave.pl nie później niż do 14 dni od otrzymania towaru.
11.10. Jeśli zamówienie
zostanie zwrócone w części, opłata wysyłki zapłacona przy zamówieniu musi
zostać zwrócona proporcjonalnie do liczby zwracanych produktów.
11.11. Jeżeli towar był
używany do innych celów niż przeznaczone przez producenta według instrukcji
obsługi urządzenia albo nosi ślady użytkowania, sklep internetowy ma prawo do nie
przyjęcia zwrotu towaru lub do zwrotu jego wartości pomniejszonej o stan w
którym towar się znajduje.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Sprzedajcy ponosi
odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,
lecz w przypadku umów zawieranych z Kupującymi, będącymi
Przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku
umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat
przez Kupującego.
12.2. Treść niniejszego regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie,
zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej
Sklepu.
12.3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony
będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla
rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu
jest prawo polskie.
12.4. Sprzedajcy informuje Konsumenta o możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na
stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania
sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub
Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na
stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów. Sprzedajcy informuje, że pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest
platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
12.5. Sprzedajcy
zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszystkie zamówienia
przyjęte przez Sprzedajcego do realizacji przed dniem wejścia w życie
nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał
w dniu składania zamówienia przez Konsumenta. Zmiana Regulaminu wchodzi
w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie
Internetowej Sklepu.
12.6. Umowy ze Sprzedajcym
oraz z Usługodawcą zawierane są w języku polskim.
12.7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 07.08.2022 r.